لطفاً این وبلاگ را محبوب کنید:

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت نازک بین من در گوگل پلاس ایمنی شغلی پست الکترونیک درباره

90/9/30
11:29 ص

طی تماسی که با مدیرعامل محترم تعاونی مسکن مهر کارمندان رشت داشتم، ایشان با حوصله سؤالات مرا پاسخ گفتند و متأسفانه به نظر می رسد تا زمان تحویل واحدها حداقل 6 ماهی مانده باشد. ایشان مشکل اصلی تأخیر در شهرک مسکن مهر را سرعت کند پروژه های زیر ساختی دانست و به عنوان نمونه گفتند که مسئولان دولتی تازه متعهد شده اند که 45 روزه پروژه ی آسفالت شهرک را به اتمام برسانند.
البته مشکل دوم که به نظر من بیش از مسائل زیرساختی و حتی پس از حل آنها موجب تأخیر خواهد شد، مشکل ضعف پیمانکاران است که متأسفانه شورای مسکن استان بیش از توان و گریدشان به آنان پروژه تحویل داده است که قبلاً در همین وبلاگ مشروحاً به این مسئله پرداخته ام.
از دیگر مسائلی که موجب کند شدن سرعت پروژه شده، این  است که بخشهایی از تعهدات دولت در خصوص تخفیفات بیمه و مالیات پیمانکاران هنوز محقق نشده و همین بهانه موجب شده است تا پیمانکارات تعهداتی را که در ازای آن تخفیفات دولتی برعهده گرفته بودند بر زمین بگذارند و متأسفانه موجب تأخیر در پروژه گردند، در این موارد مطمئناً مسئولان دولتی مقصر اصلی در عملیاتی نشدن این تخفیفات بوده و نمی توان مشکل مزبور را بدون تعیین تکلیف این تعهدات حل نمود.
آنچه که متقاضیان مسکن مهر را رنج می دهد این است که طی هر ماه از تأخیر پروژه، سود دوره ی مشارکت و نتیجتاً بدهی شان به بانک بیشتر شده و در عین حال باید اجاره خانه نیز بدهند و دیگر این که هر تمدید قرارداد، مبلغی را بر رهن و اجاره شان می افزاید.
مسکن مهر رشت به ازای حدوداً 20% بیش از قیمت مصوب کشوری (یعنی متر مربعی حداکثر 300000 تومان) به پیمانکاران داده شده است و پیمانکاران در ازای ساخت 85% از پروژه در ازای هر متر مربع از زیربنای کل ساختمان (مفید و غیر مفید)، مبلغ 320000 تومان دریافت خواهند نمود و این یعنی قیمت تمام شده ی ساخت برای متقاضیان حدوداً مترمربعی 400000 تومان تمام خواهد شد و این قیمت مصوبه ی شورای مسکن استان است و مطمئناً تعاونی های مسکن توان چانه زنی بیشتری در خصوص مبلغ قرارداد و انتخاب پیمانکار داشتند و اکنون که پیمانکاران و سازمانهای دولتی تعهدات خود را انجام نداده اند، توقع می رود این شورا حقوق متقضیان را با نظارت صحیح و تسریع در اجرای پروژه و زیرساخت ها و البته منظور نمودن خسارتهای تأخیر احقاق نماید.

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

       
       

مسکن مهر کارمندان رشت

مسائل، مشکلات و گزارش های تعاونی مسکن مهر کارمندان رشت

@media print { /* your print styles go here */ #header, #footer, #menu { display: none; } body { font: 12pt georgia,serif; } h1 { font-size: 18pt; } h2 { font-size: 16pt; color: #000; } } @media screen and (min-width: 480px) and (max-width: 960px) { #header { display: none; } }