لطفاً این وبلاگ را محبوب کنید:

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت نازک بین من در گوگل پلاس ایمنی شغلی پست الکترونیک درباره

92/7/17
12:9 ع

بسم الله الرحمن الرحیم

سرعت پروژه و کیفیت کار تا حد مطلوبی ارتقا یافته است، لیکن تست برخی از قسمت های تحویل داده شده از سوی پیمانکار قبلی، در خصوص عایق بندی ها کمی وقت گیر بوده لیکن با توجه به این که این تست ها جلوی مخارج دوباره به خصوص بعد از سکونت اعضا را می گیرد با جدیت انجام شده و نواقع مشاهده شده با جمع آوری و اجرای مجدد و تست آن اصلاح می شود.

یکی از مواردی که متأسفانه حدود 49 میلیون تومان هزینه بر دست تعاونی گذاشت اجاره بهای زمین بود که طی اجاره نامه هایی که از سوی مسکن و شهرسازی برای اعضا تنظیم گردیده  است و براساس فرمول 20 درصد قیمت کارشناسی سال 92 محاسبه و مبلغ تاکنونش (برای این چندسال) از اعضا دریافت گردیده است، لیکن به نظر می رسد اولاً که تا همین اواخر قرار بود اراضی واگذاری قطعی گردد ولی گویا دولت جدید با این مسئله مخالفت کرده است و ثانیاً این که مبنای قیمت 92 به نظر غلط باشد چرا که قیمت 92 براساس ارزش افزوده ای که حاصل احداث ساختمان و آماده سازی اراضی بوده، محاسبه گردیده است، در حالی که اجاره ی چند ساله بر همین اساس از تعاونی دریافت گردیده است بایستی مبنای محاسبه همان سال تحویل اراضی محاسبه می گردیده است. توضیح این که اجاره سالانه برای هر عضو معادل سالانه 80 هزارتومان محاسبه شده است.

بخشودگی مالیاتی که هنوز نهایی نشده بود بیش از پیش در هاله ی ابهام قرار گرفته است و احتمال وصول آن بیش از بخشش آن است و با توجه به این که پیمانکار با مجوز مشاور بدون پرداخت آن از پروژه خارج شده است به احتمال قوی پرداخت مالیات به تعاونی محول می شود.

متأسفانه علی رغم این که مقرر بود شهرداری در صدور پروانه تخفیفات خاصی را قائل شود،‌ این امر محقق نشده است و نقداً نسبت به دریافت هزینه ها اقدام نموده است.

از 5 میلیون تومان تسهیلاتی که به تسهیلات 25 میلیونی افزوده گردیده است،‌ متأسفانه 1 میلیون تومان دیگر را مسکن و شهرسازی در جهت هزینه های آماده سازی دریافت نموده است و با احتساب مبالغ قبلی که از تسهیلات و نقداً از اعضا دریافت گردیده است تاکنون 3 میلیون تومان بابت هزینه آماده سازی از اعضا دریافت گردیده است.

هزینه ی مابه التفاوت ارز و سوخت که به واحدهایی که پیمانکار، کارشان را تا آخر انجام می دهد تعلق می گیرد که به تعاونی ما که به صورت امانی کار ساخت و ساز را انجام می دهد ارتباطی پیدا نمی کند.

با توجه به امانی شدن پروژه،‌ مدیریت پروژه به کادر اداری جدیدی که براساس چارت تنظیمی از سوی متولیان امر به تعاونی ابلاغ گردیده، محول گردیده است و برخی از اعضای هیأت مدیره براساس چارت اعلامی مکلف به انجام وظایفی در قبال پرداخت حقوق های مصوب گردیده اند، که علی رغم افزوده شدن هزینه های مدیریتی تعاونی، با توجه به کاهش هزینه ی بالاسری که پیمانکار دریافت می کرده، در نهایت به نفع تعاونی است.

قیمت تمام شده سازه براساس ساختار شکست سابق به قیمت روز تقریباً متر مربعی 445 هزارتومان محاسبه گردیده است که با احتساب هزینه های متفرقه اداری که بعضاً از طریق سازمانها و ادارات مختلف دریافت می گردد، این مبلغ حدوداً به متر متربعی 525 هزارتومان می رسد.

تسهیلات بانکی اگر چه 20 ساله تصویب شده اند، لیکن با توجه به طولانی شدن دوره مشارکت،‌ براساس دفترچه اقساطی که به اعضای تعاونی های مشابه که کارشان به اتمام رسیده است به ایشان تحویل شده است، ماهانه معادل 350 هزارتومان محاسبه شده است.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

       
       

مسکن مهر کارمندان رشت

مسائل، مشکلات و گزارش های تعاونی مسکن مهر کارمندان رشت

@media print { /* your print styles go here */ #header, #footer, #menu { display: none; } body { font: 12pt georgia,serif; } h1 { font-size: 18pt; } h2 { font-size: 16pt; color: #000; } } @media screen and (min-width: 480px) and (max-width: 960px) { #header { display: none; } }