لطفاً این وبلاگ را محبوب کنید:

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت نازک بین من در گوگل پلاس ایمنی شغلی پست الکترونیک درباره

91/1/19
8:34 ص


دیروز طی بازدیدی که از مسکن مهر رشت داشتم، در کل پروژه و تمام تعاونی هایی که از کنارشان گذشتم، هیچ کارگر مشغول به کاری ندیدم و طی صحبتی که با نگهبان کارگاه تعاونی مسکن مهر کارمندان داشتم، فهمیدم که قبل از عید تا کنون پیمانکاران کارشان را تعطیل کرده اند و هنوز که 18 فروردین است، شروع به کار نکرده اند و این درحالیست که شرایط جوی در این ایام واقعاً برای کارساختمانی ایده آل بود؛ براستی این چه توجیهی می تواند داشته باشد که بخش خصوصی آن هم پیمانکاری که چند ماه از برنامه عقب مانده است و بایستی مشمول جریمه شود، از ادارات دولتی هم بیشتر تعطیل باشد؟! آن هم کار ساختمانی که در رشت اول تابع شرایط جوی است!

از این که کار به این شکل و برای همه ی تعاونی ها را رها شده دیدم، خیلی ناراحت شدم به خصوص این که این پیمانکاران به بهانه ی آب و هوای نامساعد، تقصیر خود را در طولانی شدن پروژه برای مسئولان استانی توجیه کرده و نه تنها از جریمه ی دیرکرد خود فرار کردند، بلکه با موافقت مسئولان اجرایی استان، بی شرمانه حتی بر مبلغ پیمان خود نیز افزوده اند.

علی رغم این که عصر جمعه بود با مدیرعامل محترم تعاونی مسکن مهر کارمندان تماس گرفتم و ناراحتی ام را با ایشان درمیان گذاشتم که دیدم ایشان نیز مانند من از پیمانکار گلایه دارند و البته از گلایه چه فایده؟! تک تک این روزهایی که غیر مسئولانه بر آماده سازی پروژه افزوده می شود، موجب می گردد تا نه تنها موفقیت و اهمیت طرح مسکن مهر کمرنگ شود، بلکه بر قیمت مسکن نیز افزوده گردد، در مورد پایان پروژه نیز مدیرعامل محترم تعاونی گفتند که قرار شده تا پایان شهریور پروژه بایستی تحویل اعضا گردد که البته نگفتند که ما قادر به این کار هستیم یا خیر! ایشان همچنین گفتند که کارهای زیربنایی شهرک به اتمام رسیده است و فقط آسفالت ورودی شهرک باقی مانده است و این یعنی کار پیمانکاران است که موجب طولانی شدن پروژه گردیده است.

متأسفانه عدم نظارت و سوء مدیریت دستگاه های اجرایی و مسئولین دولتی در این پروژه، کار را به اینجا رسانده است که بسیار طولانی و گران تر از سایر شهرها و مراکز استان تمام شود چرا که قیمت پارکینگ و انباری هم برمبنای سایر اجزای ساختمان محاسبه شده و این که از ابتدا قیمت ساخت 85% پروژه 320 هزارتومان تعیین شده که بیش از قیمت نرم 300 هزارتومان برای ساخت کل پروژه توسط شخص وزیر مسکن اعلام شده بود.


با تمام این مسائل و تا از شرایط مساعد ساخت و ساز سال 91 نیز خارج نشده ایم، از استاندار جدید و مدیر کل جدید تعاون کار و مدیر مسکن و رفاه و مدیر مسکن و شهرسازی خواهش می کنم که هر چه زودتر در این گرفتاری اجاره نشینان فریادرسی کنند، چرا که هر روز تأخیر در اجرای پروژه، معادل است با سودهایی که بر دوش متقاضیان افزوده می شود و اجاره هایی که می تواند به جای قسط وام مسکن پرداخت شود، همچنین افزایش بهایی که پیمانکاران به پشتوانه ی برخی مسئولان به پشت مستأجران می نهند و این که تمام پیمانکاران و قیمت های ساخت و ساز توسط مسئولان اجرایی تعیین شده است و واقعاً اعضا و تعاونی ها در آنها نقشی نداشته اند تا این چنین مظلوم واقع شوند.
  


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

       
       

مسکن مهر کارمندان رشت

مسائل، مشکلات و گزارش های تعاونی مسکن مهر کارمندان رشت

@media print { /* your print styles go here */ #header, #footer, #menu { display: none; } body { font: 12pt georgia,serif; } h1 { font-size: 18pt; } h2 { font-size: 16pt; color: #000; } } @media screen and (min-width: 480px) and (max-width: 960px) { #header { display: none; } }